رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت:به نظر من مشکل ارتباط بین صنعت و دانشگاه دوطرفه است و امیدوارم وزارت نفت بتواند برای ارتباط بین این دو بخش کمک کند و یک مدل مناسب برای همکاری ارائه دهد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم امضای 13 قرارداد ازدیاد برداشت از میادین نفتی با دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: تحول در نظام دانشگاهی نیازمند اصلاحات ساختاری ریشه‌ای است. در حال حاضر ما فارغ‌التحصیلانی قوی از لحاظ نظری داریم که مقالات با کیفیت بالایی را تولید کرده و تحقیقات علمی سطح بالایی را انجام داده‌اند، اما در چرخه اقتصادی خیلی مؤثر نیستند.

وی افزود: در حال حاضر در بهترین دانشگاه‌های ایران کمتر از 20 درصد اساتید در صنعت مشغول هستند در حالی که در دانشگاه‌های معتبر هیچ استادی نمی‌تواند بدون داشتن قرارداد با صنعت در دانشگاه حضور داشته باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: به نظر من مشکل ارتباط بین صنعت و دانشگاه دوطرفه است و امیدوارم وزارت نفت بتواند برای ارتباط بین این دو بخش کمک کند و یک مدل مناسب برای همکاری ارائه دهد.

معتمدی خاطرنشان کرد: درواقع باید پیوند بین صنعت و دانشگاه به گونه‌ای تقویت شود که دیگر دانشگاه برای اخذ پروژه تحقیقاتی به صنایع مختلف مراجعه نکند بلکه اساسا با رویکردی در صنعت حضور داشته باشد که بتواند مشکلات صنعت را شناسایی و حل کند.

بازگشت به بالا