نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، به «علیرضا رزم حسینی» برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت رأی اعتماد دادند.

علیرضا رزم حسینی

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، بررسی صلاحیت علیرضا رزم حسینی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

بعد از استماع نظرات موافقان و مخالفان و برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، وکلای ملت با ۱۷۵‌رای موافق، ۸۰ رای مخالف و ۹ رای ممتنع به «رزم حسینی» رأی اعتماد دادند.

علیرضا رزم‌حسینی زاده ۱۳۴۰ در کرمان، مدیراجرایی، تاجر و نظامی بازنشسته است. او استاندار خراسان رضوی در دولت دوازدهم و پیش از آن استاندار استان کرمان در دولت یازدهم بوده که در سال ابتدایی دولت دوازدهم استعفا داد. وی تحصیلکرده کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی از دانشگاه شهید باهنر کرمان است.

رزم‌حسینی طی سال‌های جنگ ایران و عراق در عملیات‌های امام مهدی در سال ۱۳۵۹ جبهه سوسنگرد و عملیات ثامن الائمه، بیت‌المقدس، فتح‌المبین، رمضان، بدر و خیبر حضور داشته‌است. وی از بنیان‌گذاران مهندسی مخابرات عملیات جنگ در جبهه‌های جنوب بود و از هم‌رزمان سرداران احمد کاظمی، حسین خرازی، احمد متوسلیان و هم‌رزم و دوست حسن باقری بوده‌است. وی قائم‌مقام فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان (قاسم سلیمانی) و جانشین عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیا در دوران جنگ بود و در عملیات خیبر جانباز شد و نشان فتح را از سوی رهبر معظم انقلاب دریافت کرد. رزم‌حسینی پس از جنگ، اقدام به پایه‌گذاری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کرد.

رزم‌حسینی در گفتگو با ماهنامه عصرانه اعلام کرد به دعوت قاسم سلیمانی فعالیت اقتصادی خارج از ایران را رها کردم و قرار شده برای استانداری کرمان از کانادا به ایران برگردم. وی پیش از پذیرش مسئولیت در دولت، مدیرعامل شرکت‌های اماراتی و ایرانی فعال در زمینه واردات ماشین‌آلات صنعتی به ایران بوده است.

اردشیر مطهری در جلسه علنی امروز(سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با علیرضا رزم حسینی برای تصدی وزارت صمت، گفت: جناب رزم حسینی! شما چگونه می‌خواهید مسئولیت برعهده بگیرید در حالی که دو دهه در کانادا بودید و خانواده شما در کانادا زندگی می‌کنند. با این شرایط چگونه دم از نظام جمهوری اسلامی می‌زنید؟

مطهری تصریح کرد: رزم حسینی باید ارتباط خود با برخی از افراد فاسد را شفاف سازی کند و بنده معتقدم افرادی تعمداً بحث دو تابعیتی بودن وزیر پیشنهادی صمت را منتشر کردند تا افکار نمایندگان از فساد‌های اقتصادی رزم حسینی غافل شود.

نماینده مردم گرمسار گفت: سوال دیگر این است که چرا خانواده رزم حسینی در کانادا هستند و خود او در ایران است؟ یکی دیگر از مطالب این است که رزم حسینی چقدر حقوق گرفته است که می‌تواند با خانواده اش به کانادا برود. ما حتی به شاه عبدالعظیم هم نمی‌توانیم برویم.

مطهری با بیان اینکه بنده به روح برادر شهیدم قسم می‌خورم که از دیروز لیدر «رزم حسینی» ۶ بار با بنده صحبت کرد پیشنهاد داد تا صحن مجلس علیه او صحبت نکنم، گفت: سوال پیش می‌آید که آیا وزارت صمت در این ۷ سال گره‌ای از مشکلات مردم باز کرده است که انتظار دارید رزم حسینی با این مفاسد، گره مردم را بگشاید؟

از سوابق وزیر جدید صمت می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
مدیر عامل شرکت تکنوپروم جنرال تریدینگ
مدیر عامل شرکت ماشین‌آلات راه‌سازی کرمان
ریاست مجمع شرکت آستانه ریل
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت همیار ماشین
ریاست هیئت مدیره شرکت صنایع فلزی آلیاژ کاران دوهزار
نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات ساختمانی و معدنی کشور
مدیر عامل و ریاست هیئت مدیره مجتمع صنعتی کرمان

در گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از افراد دارای تابعیت مضاعف نام علیرضا رزم حسینی به عنوان فرد مشکوک به داشتن تابعیت مضاعف مطرح شده بود. در این رابطه جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ۵ مرداد ۹۸ این گزارش را منتشر کرده بود و پس از ذکر نام رزم‌حسینی استاندار خراسان، تحقیقات را ضروری و اعلام شد "براساس شواهد و قرائن احتمال داشتن تابعیت مضاعف یا اقامت وجود دارد"

این درحالی بود که مجتبی ذوالنوری عضو دیگر گروه تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها در مجلس دهم هنگام معرفی رزم حسینی به عنوان وزیر صمت دوتابعیتی او را تکذیب کرد.

از سوابق اجرایی رزم‌حسینی در بخش خصوصی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان
مدیر عاملی و ریاست هیئت مدیره مجتمع صنعتی کرمان
مدیر عاملی شرکت ماشین‌آلات راه‌سازی کرمان
مشاور بازرگانی بنیاد مستضعفان و جانبازان
ریاست هیئت مدیره شرکت صنایع فلزی آلیاژ کاران دوهزار
مدیر عاملی شرکت تکنوپروم (ویرجین ایلند)
مدیر عاملی شرکت تکنوپروم جنرال تریدینگ
نایب رئیسی انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات ساختمانی و معدنی کشور
ریاست مجمع شرکت آستانه ریل
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت همیار ماشین

بازگشت به بالا